Sva drniška naselja konačno bi mogla dobiti javni linijski prijevoz (audio)

Kako organizirati javni prijevoz na području Grada Drniša i tri susjedne drniške općine – bila je tema sastanka kojega su jutros u Drnišu održali čelnici jedinica lokalne samouprave sa našeg područja i predstavnici Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.
Nakon Osijeka i Zagreba Drniš će biti treći grad u Hrvatskoj a prvi u Dalmaciji koji će nastojati povući sredstava iz Operativnog programa koherentnost i kohezija Europske unije sa ciljem organizacije javnog linijskog prijevoza na području bivše Općine Drniš.
Sastanku su danas u Drnišu nazočili pomoćnik ministra mora, prometa i infrastrukture Josip Bilaver i suradnici Svemir Senković i Damir Šoštarić s jedne strane i sa druge gradonačelnik Drniša Josip Begonja, načelnik Promine Tihomir Budanko, načelnik Unešića Živko Bulat, zamjenik Valentin Pranić, načelnik Ružića Josip Sučić i direktor Gradske čistoće Drniš Marinko Šindilj

Uvodno pomoćnik ministra Josip Bilaver je kazao:
{play}images/audio2/josip_bilaver_1.mp3{/play}

Kao članici Europske unije Hrvatskoj je na raspolaganju niz sredstava iz Fondova Europske unije a među njima i oni koji se tiču prometa – kazao je Bilaver:
{play}images/audio2/josip_bilaver_2.mp3{/play}

Prvi ugovor bi mogao biti potpisan u svibnju a sam posao trebala bi obavljati Gradska čistoća Drniš koja je registrirana za obavljanje javnog prijevoza.
{play}images/audio2/josip_bilaver_3.mp3{/play}

Zagrebački i Osječki primjeri pokazali su se pozitivnima – kazao je pomoćnik ministra Josip Bilaver jutros u Drnišu:
{play}images/audio2/josip_bilaver_4.mp3{/play}

Zaključno gradonačelnik Drniša Josip Begonja kazao je:
{play}images/audio2/josip_begonja_bilaver.mp3{/play}

I Grad Drniš i susjedne općine trenutno izdvajaju veliki novac iz svojih proračuna što za subvencioniranje linija, što za subvencije karata učenika putnika.
Općina Unešić izdvaja godišnje pola milijuna kuna.
Poanta je da grad i općine više neće imati tolike izdatke a pokrivenost područja bila bi kompletna. A sve skupa u cijelosti bi bilo plaćeno europskim novcem.
Naime, danas je cijeli niz naselja koja uopće nemaju javni prijevoz jer prijevoznici nemaju računicu, odnosno linije na tim pravcima nisu im, kako tvrde, rentabilne.
Drugim riječima problema koje bi u okviru projekta trebalo riješiti je mnogo. Nedovoljno je autobusnih linija, koje nedovoljno pokrivaju područje, a i ostala naselja sa gradskim administrativnim područjem slabo su povezana.
Studija izvedivosti trebala bi dati odgovore na mnoga otvorena pitanja, pokazati osnovne parametre poput onih koliko mini autobusa će biti potrebno kupiti, koliko stanovništva će biti obuhvaćeno i ostalo.

Odgovori