Radio Drniš još jednom uspješno predstavio svoj kraj

4. Dani elektroničkih medija koji su se i ove godine održavali u Rovinju okupili su proteklog vikenda oko 300 sudionika. Kako su istakli organizatori, na čelu s Hrvatskom udrugom radija i novina, bila je to prilikada kolege, radijski i televizijski djelatnici kažu što ih muči, te zajednički pokušaju riješiti poteškoće s kojima se svakodnevno susreću u poslovanju. Sudionici su, uz ostalo, tijekom ove četverodnevne manifestacija raspravljali o nedostacima zakona koji reguliraju ovu djelatnost, iskustvima digitalizacije i perspektivama radija.

U Hrvatskoj, naime, trenutno postoji 159 radio postaja, od čega su 3 nacionalne, 2 regionalne, 22 županijske, te 132 lokalne. 83 radio postaje su stopostotnom privatnom vlasništvu, 52 imaju mješovito vlasništvo, odnosno jedan od suvlasnika im je i lokalna samouprava, dok 15 je u stopostotnom vlasništvu lokalne samouprave, tri u vlasništvu države. Prema mišljenju stručnjaka, to je za sada dovoljna brojka radijskih nakladnika u državi veličine Hrvatske.

Bilo je riječi i o Fondu za poticanje pluralizma i raznolikosti elektroničkih medija, čija se sredstva od ove godine dodjeljuju kao državne potpore s ciljem poticanja programa od javnog interesa . Vijeće za elektroničke medije naš projekt “Radio pijacu” istaknulo je kao primjer vlastite produkcije lokanog radija, ujedno posebno je istaknuta i emisija “Vaša posla” o ravnopravnosti spolova. (Podsjetimo dvije godine za redom Radio pijaca je dobila nagradu HURIN-a za najbolju akciju, a ove godine nismo je kandidirali.)

Održan je i redovni godišnji Sabor HURIN-a, na kojem je najavljen nastavak aktivnosti oko bolje zakonske regulative medijske djelatnosti. Među ostalim radit će se na donošenju Zakona o javnim medijima kojima se želi regulirati status oko 80 radijskih postaja i 20 tak tiskovina u vlasništvu lokalne samouprave. Ti mediji u pravilu nemaju reguliran način financiranja i prepušteni su tržišnoj utakmici. Ovim Zakonom imali bi status javnog glasila na području svoje koncesije te bi bila regulirana obveza vlasnika, odnosno lokalne samouprave da financira djelatnost nakladnika iz proračunskih sredstva, a ujedno bi se regulirao i način izbora svojevrsnog Programskog vijeća koji bi te radijske postaje i novine štitio od utjecaja lokalne politike.

U sklopu programa 4. Dana elektroničkih medija održana je i promocija radio postaja po HURIN-ovim regionalnim centrima, gdje su u opuštenoj atmosferi autohtonim domaćim proizvodima novinari predstavili kraj iz kojeg dolaze Zahvaljujući drniškom pršutu štand regije Dalmacija II. u kojoj je i Radio Drniš bio je ponovo najposjećeniji. Drniški pršut uz nas donijeli su i kolege iz šibenskog Radio Ritma, koji se rezao na licu mjesta.

I na kraju zahvaljujemo našim sponzorima koji su nam ove godine omogućili prezentaciju drniškog područja:

Pršutani “Maran” vlasnika Darka Ćevida iz Trbounja, mini sirani “I-PAK” vlasnika Ivana Petrovića iz Pakova Sela, OPG “Prominka” vlasnika Miljenka Čavline iz Marasovina, OPG Vukušić – mini sirana Mladenke Vukušić iz Mirlović Polja, vinima “Makica” vlasnika Stipe Kneževića iz Oklaja, vinaru Rajku Žulju iz Oklaja, “Dalmacijavinu” Drniš, Ivanu Mlađi Tomiću iz Siverića na susku, te Turističkoj zajednici Grada Drniša.

dani_radija_1

dani_radija_2

dani_radija_3

dani_radija_4

dani_radija_5

Odgovori