Kreće izrada plana razvoja turizma Grada Drniša

Foto: Josip Živković

Smjer cjelokupnom razvoju ruralnog turizma na području Grada Drniša i susjednih općina dat će izrada plana upravljanja i marketinga razvoja turizma Grada Drniša. Bio bi to svojevrsni generator demografsko-ekonomskog rasta ovog područja, rečeno je na radionici organiziranoj u sklopu projekta pod nazivom Razvoj turizma na rubnim dijelovima Nacionalnog parka Krka.
Dobro posjećena radionica, koje je cilj bio upoznavanje s izradom plana upravljanja i marketinga razvoja turizma, upriličena je za predstavnike civilnih udruga i javnih institucija. Uvodni je dio održao Ranko Milić, voditelj stručnog tima.
Važnost se ovog projekta, kaže, ogleda u činjenici da su mnoge nekad nerazvijene regije nakon provođenja ovakvih projekata postale prepoznatljive turističke destinacije te su ekonomski i demografski jačale. Naglasio je potrebu za kvalitetnom komunikacijom između predstavnika javnih ustanova i civilnih udruga te svih stanovnika jer se razvoj, kako tvrdi, nikad ne odvija sam od sebe. Ključ uspjeha jest upravo podizanje svijesti o suradnji između uprave i lokalnog stanovništva.
Robert Bačac, stručni je savjetnik s višegodišnjim iskustvom, porijeklom iz Istre. O razvoju ruralnog turizma u Istri kaže: „Ruralni turizam se u Istri počeo razvijati 1996. godine kada je županija, u suradnji s turističkom zajednicom, odlučila da se krene u razvoj seoskog turizma kao posebnog turističkog proizvoda s ciljem valorizacije unutrašnjosti Istre. Na ovaj se način htjelo dati impuls razvoju tom ruralnom području kroz agroturizam, po uzoru na europske regije kao što su Toskana, Tirol i Provansa. Cilj je bio dati stanovništvu dodatan impuls za moguću dodatnu zaradu kroz turizam, ali ono što je jako važno bilo je očuvanje poljoprivrednog proizvoda tipičnog za Istru”. Nakon istarskog iskustva, ostatak se Hrvatske pridružio razvoju ruralnog turizma i danas se, kaže Bačac, može nositi s ostatkom Europe, ako ne u količini turističkih odredišta i broju ležajeva, ono barem u kvaliteti pristupa. Politika Europske unije jest upravo poticanje razvoja ovog tipa turizma da bi se očuvala demografska slika ovakvih područja.
Krešimir Grubić, zadužen za područje marketinga i promocije opisao je tri koraka unutar kojih bi projekt trebao zaživjeti. Prvo je upoznavanje domaće javnosti s planom i programom te motivacija lokalnog stanovništva. Zatim treba formirati i osmisliti konkretne proizvode te ih plasirati na tržište, a posljednji korak uključuje promociju ovog kraja i domaćih proizvoda na turističkom tržištu. Grubić, poput ostatka stručnog tima, stavlja poseban naglasak na uključivanje lokalne zajednice u cjelokupan projekt.

Odgovori