Održana sjednica vijeća za prevenciju

Jučer je u maloj gradskoj vijećnici održana sjednica Vijeća za prevenciju grada Drniša. Na sjednici se raspravljalo o komunalnim problemima našeg grada, odlaganju otpada u prirodu, prometnim prekršajima i kako ih riješiti, kao i o kontroliranom paljenju oranica. Na sjednici su prisustvovali predstavnici županije, državne uprave za zaštitu i spašavanje, policije, vatrogastva i obrazovanja.

Na početku sjednice gradonačelnik Josip Begonja pozdravio je okupljene i započeo sjednicu dojavom koju je gradska uprava zaprimila, a vezana je za nekontrolirano odlaganje klaoničkog otpada. Gradonačelnik podsjeća da se radi o istoj situaciji koja se dogodila i prošle godine u istom periodu.

Ante Čavčić načelnik PP Drniš kazao je kako se uistinu radi o ponovljenom prijestupu, te je dodao kako su ove godine zabilježena dva slučaja odbacivanja klaoničkog otpada na području Trbounja. – Uklanjanje otpada je skupo i mora ga se zbrinuti na za to predviđena odlagališta, a to rade tvrtke koje su za to ovlaštene.

Direktor komunalne tvrtke Gradska čistoća drniš, Marinko Šindilj kazao je kako oni ne mogu utjecati na prekršitelje koji odlažu otpad na zelene površine van grada.
– Mi ne možemo kažnjavati prekršitelje, možemo ih samo upozoriti i edukativno djelovati. Također možemo ih samo prijaviti policiji odnosno inspektoratu zaštite okoliša.

Sljedeća točka dnevnog reda obuhvaćala je pritužbe građana na kršenje prometnih propisa i parkiranje vozila na mjestima gdje to nije predviđeno. Radi se o drniškoj svakodnevici pa je gradonačelnik predložio da policijska postaja češće provodi kontrole.

Načelnik Čavčić prebacio je dio odgovornosti na grad i dodao – jedan dio tog posla zakonom je omogućen jedinicama lokalne samouprave.

Gradonačelnik je istaknuo kako si ni grad, a kamoli neke manje općine financijski to ne mogu priuštiti. Načelnik Čavčić je kazao kako policija svakodnevno provodi akcije, ali nema pomaka.

Ravnatelj srednje škole Ivan Zeljko uključio se u raspravu te dodao kako problem u prometu predstavljaju i autobusi koji ujutro dovoze učenike. – Školski autobusi koji ujutro dovoze učenike stvaraju zastoj u prometu, najviše ujutro kada roditelji dovoze djecu u vrtić. Kako stoje na cesti ne moguće ih je sigurno zaobići, pa se tako ugrožava sigurnost kako vozača tako i djece. Trebalo bi osigurati mjesto na kojem će autobusi iskrcati djecu i nakon nastave ih tamo pričekati, a da pritom ne ugrožavaju sigurnost u prometu.

Na sjednici govorilo i o postavljanju prometnih kamera na cesti Šibenik – Drniš – Knin, kako bi se povećala sigurnost u prometu. Načelnik policijske postaje Drniš nam je kazao sljedeće -D33 je državna cesta, ne znam hoće li se na njoj postavljati kamere, mislim da će to tokom sljedeće godine biti u realizaciji.

Ključna točka sjednice bila je vatrogastvo i rad i djelovanje civilne zaštite, predstavnik županijske vatrogasne zajednice kazao je kako je važno da građani prijavljuju kontrolirano spaljivanje obradivih površina. – Trebali bi puno više surađivati s policijom. Građani uopće ne prijavljuju spaljivanje svojih oranica, samo ih zapale i odu za svojim poslom. Da je policija intervenira i kažnjava počinitelje bilo bi puno manje slučajeva širenja požara zbog nekontroliranog spaljivanja obradivih površina.

Milovan Kević iz Državne uprave za zaštitu i spašavanje kazao je kako je važno poticati i educirati građane o kontroliranom paljenju. – Mediji, vatrogasci, policija i Hrvatske šume, bi trebali stalno poticati građane da se educiraju o kontroliranom paljenju. Na taj način bi se uvelike smanjio broj intervencija. Također slažem se da tu važnu ulogu ima policija.

Foto:Radio Drniš

Odgovori