HŽ u Drnišu provodio akciju “Vlak je uvijek brži”

Uzrok nesreća koje se događaju na cestovno pružnim prijelazima Hrvatskih željeznica u većini slučajeva je nesmotrenost vozača, motociklista ili pješaka, koji prelaze prugu, a da pri tom ne poštuju signalizaciju.

U Šibensko – kninskoj županiji nalaze se 74 željezničko- cestovna prijelaza, na kojima se u zadnjih pet godina dogodilo 5 nesreća, u kojima nije bilo teže ozlijeđenih ni usmrćenih osoba, dok u istom tom razdoblju nesavjesni vozači 174 puta lomili su polubranike i branike.

U Siveriću, na pružnom prijelazu Jabuka, predstavnici Hrvatskih željeznica i policijski službenici jutros su provodili akciju “Vlak je uvijek brži”. Slavko Šerić regionalni direktor HŽ-a za Dalmaciju:

– “Akcija se provodi zadnjih deset godina. Na svu sreću na području Drniša nije bilo do sada ni poginulih ni ozlijeđenih, samo lomova polubranika. Sve ukazuje na to da su ove investicije u ove prelaze a kojima smo podigli razinu kvalitete života ljudi su bile opravdane. Kroz te investicije smo pomogli stanovništvu da ne dožive nesreću koje su ranijih godina bile dosta česte”, kazao je direktor Šerić.

Cilj akcije je preventivno djelovati i upozoriti sudionike u prometu na opasnosti pri neopreznom prelasku željezničko – cestovnog prijelaza. Polovina nesreća događa se na maksimalno označenim i osiguranim pružnim prijelazima poput prijelaza Jabuka:

– ” Ovaj prijelaz osiguran je i zvučnim i svjetlosnim signalima kao i polubranicima ali problem je u nesavjesnim vozačima koji nemaju dovoljno prometne kulture pa pokušavaju preko prijelaza preći i kada su spušteni branici i svjetla upaljena. Najčešće je riječ o lokalnom građanstvu koje poznaje vozni red, pa im to na neki način daje osjećaj sigurnosti a što na kraju rezultira nesrećom”, naglasio je Šerić.

Pri prelasku pruge neophodno je povećati oprez i poštivati prometnu signalizaciju, odnosno neophodno je zaustaviti se pred željezničko-cestovnim prijelazom, poštivati crveno treperavo svjetlo, prodorni zvučni signal i spuštene polubranike, a na prijelazima bez uređaja poštivati Andrijin križ i znak »STOP«, jer vlak je uvijek brži te ima dug zaustavni put (od 500 do 1500 metara).

Prema postojećoj signalizaciji vlak uvijek ima prednost pa je moguće govoriti samo o tome da je cestovno vozilo podletjelo pod vlak ili naletjelo na vlak, a ne obrnuto.

U 2011. na željezničko-cestovnim prijelazima na hrvatskoj pružnoj mreži dogodilo se ukupno 47 nesreća, u kojima je 15 osoba smrtno stradalo, a 8 je bilo teže ozlijeđeno. Slomljena su 572 polubranika/branika (pri naletu cestovnog vozila na spuštene polubranike), pri čemu je počinjena velika materijalna šteta (procjenjuje se na više od 1,5 milijuna kuna) i dodatno je ugrožena sigurnost prometa.

U prvih šest mjeseci 2012. na željezničko-cestovnim prijelazima dogodile su se 24 nesreće, u kojima je smrtno stradalo šest osoba, a pet ih je teže ozlijeđeno. U tom razdoblju slomljeno je čak 280 polubranika/branika.

vlak-brzi-1

vlak-brzi-2

vlak-brzi-3

Odgovori